W3C

سند مدل شیء (DOM) پيمايش و دامنه‌ی خصوصيات سطح 2

نسخه 1.0

توصيه W3C در تاريخ 13 نوامبر 2000

آدرس اين نسخه:
http://www.w3.org/TR/2000/REC-DOM-Level-2-Traversal-Range-20001113
(PostScript file , PDF file , plain text , ZIP file)
نسخه اخير:
http://www.w3.org/TR/DOM-Level-2-Traversal-Range
نسخه قبلی:
http://www.w3.org/TR/2000/PR-DOM-Level-2-Traversal-Range-20000927
ويراستارها:
جو كسلمن از IBM
جاناتان روبی از Texcel Research and Software AG
مايك چامپيون از  Arbortext and Software AG
پيتر شارپ از SoftQuad Software Inc.
ويدر آپريو از Netscape Communications Corp.
لورن وود از SoftQuad Software Inc., WG Chair
 
كليه ‌ی حقوق چاپ و نشر 2000 W3C كه شامل تعهدات، علامت تجاری، استفاده از سند و  مجوز نرم افزار می‌ باشد، برای (MIT, INRIA, Keio) محفوظ است.

مقدمه

اين خصوصيات پيمايش و محدوده سند مدل شیء سطح 2، پايگاه و زبان بی طرفی كه مجوز برنامه ها را برای پيمايش حركتی و تشخيص ميزان محتوا در يك سند شناسایی می كند را تعيين می نمايد. سند مدل شیء سطح 2 پيمايش و دامنه بر اساس هسته‌ی سند مدل شیء سطح 2 [DOM Level 2 Core] ساخته می شود.

خصوصيات سند مدل شیء سطح 2 پيمايش و دامنه‌ی DOM از دو مدل تشكيل شده است. دو مدل شامل واسط های وي‍ژه‌ی اختصاصی شده برای پيمايش و ساختار سند و تشخيص و نگهداری يك مقدار در سند می باشد.

وضعيت اين سند

اين قسمت وضعيت اين سند را در زمان انتشار آن توصيف می كند. اسناد ديگری ممكن است جانشين اين سند شوند. آخرين وضعيت اين رشته سندها در W3C نگهداری می شود.

اين سند بوسيله اعضای W3C و ديگر افراد علاقه‌ مند مورد تجديد نظر قرار گرفته و قبلا توسط مديريت W3C علامت گذاری و به  توصيه W3C تبديل شده است. اين يك سند ثابت است و می تواند به عنوان يك مرجع مناسب يا به عنوان يك مرجع اصولی ذكر شده برای ديگر اسناد مورد استفاده قرار گيرد. نقش W3C در ايجاد توصيه اين است كه برای خصوصيات و ترويج همه جانبه و گسترش آن جلب توجه نمايد. اين عملكرد قابليت تعميم وب را بالا می برد.

اين سند به عنوان بخشی از فعاليت W3C DOM ارايه شده است. نويسندگان اين سند اعضای گروه كار DOM هستند. مدلهای متفاوت سند مدل شیء، ويراستارهای مختلفی دارند.

لطفا نظرات كلی در مورد اين سند را به ليست پست الكترونيك عمومی www-dom@w3.org ارسال فرماييد. يك بايگانی در http://lists.w3.org/Archives/Public/www-dom در دسترس می باشد.

نسخه انگليسی اين خصوصيات تنها نسخه‌ی اصولی در دسترس است (The English version of this specification is the only normative version). اطلاعات درباره ترجمه های  اين سند در http://www.w3.org/2000/11/DOM-Level-2-translations در دسترس می باشد.

ليستی از اشتباهات شناخته شده‌ی اين سند در http://www.w3.org/2000/11/DOM-Level-2-errata در دسترس است.

ليست توصيه های رايج W3C و ديگر اسناد فنی ممكن است در http://www.w3.org/TR يافت شود.

جدول محتويات



The manager of the translating group: Raoof Khalil Aqayi
مدير گروه ترجمه انگليسی به فارسی: رئوف خليل آقایی

Translator: Seyyed Abdul Qader Samadi  
ترجمه از انگليسی به فارسی: سيد عبدالقادر صمدی 

The editor of the translated text into Persian: Rozhin Behyar
ويرايش متن ترجمه شده به فارسی: روژين بهيار

Translated this page into Persian/Farsi on 13 th September 2007
اين صفحه در 13 سپتامبر 2007 به فارسی ترجمه شده است.
 

 Please report errors in this Translation to the http://lists.w3.org/Archives/Public/w3c-translators or to the yoursite2web@gmail.com

لطفا خطاهای موجود در اين ترجمه را به http://lists.w3.org/Archives/Public/w3c-translators و يا به yoursite2web@gmail.com گزارش دهيد.